KARIERA ABSOLWENTÓW
2016/2017
Losy Absolwentów
Ogólnokształcącego Liceum Językowego
im. Marii Montesori
w Radomiu
Lp.
|
Uczelnia | Kierunek |
1. | Akademia Biznesu i Finansów Vistula w Warszawie | Turystyka i rekreacja |
2. | Uniwersytet Jagielloński | Prawo |
3. | WSH | Informatyka |
4. | UTH w Radomiu | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
5. | Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie | Prawo |
6. | UTH w Radomiu | Prawo |
7. | Uniwersytet Warszawski | Zarządzanie |
8. | Uniwersytet Jagielloński | Biologia |
9. | UTH w Radomiu | Prawo |
10. | Uniwersytet Jagielloński | Informatyka |
11. | Uniwersytet Gdański | Kryminologia |
12. | Społeczna Akademia Nauk | Psychologia |
13. | UMCS w Lublinie | Filologia Angielska |
14. | – | – |
15. | Uniwersytet Jagielloński | Filologia Angielska |
16. | Uniwersytet Warszawski | Amerykanistyka |
17. | Uniwersytet Gdański | Bioinformatyka |
Najpopularniejszą uczelnią wśród absolwentów naszego Liceum jest Uniwersytet Jagielloński, na który dostało się czworo uczniów.
Jeśli chodzi o kierunek studiów najwięcej osób – cztery wybrało Prawo. Dużą popularnością wśród naszych absolwentów są kierunki językowe: Amerykanistyka czy Filologia Angielska.
2015/2016
Szkoła Partnerstwa Międzynarodowego
Absolwenci
Ogólnokształcącego Liceum Językowego z oddziałami dwujęzycznymi im. Unii Europejskiej w Radomiu
2016
Klasa 3 LB
Uczelnia |
Kierunek studiów |
AGH w Krakowie |
Technologia chemiczna |
AGH w Krakowie |
Technologia chemiczna |
Uniwersytet Wrocławski |
International Relations and Global Studies |
Uniwersytet Wrocławski |
Filologia klasyczna |
UMCS w Lublinie |
Lingwistyka stosowana ( j. hiszpański, j. angielski ) |
UMCS w Lublinie |
Prawo w biznesie |
UMCS w Lublinie |
Zarządzanie |
UJK w Kielcach |
Prawo |
Middlesex University |
Kryminologia z psychologią |
– | – |
AGH – 2 uczniów
Uniwersytet Wrocławski – 2 uczniów
UMCS – 3 uczniów
UJK – 1 uczeń
Middlesex – 1
RAPORT Z BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW
Szkoły Partnerstwa Międzynarodowego Liceum Językowego z oddziałami dwujęzycznymiUnii Europejskiej w Radomiu
Przeprowadzonego w roku szkolnym 2015/2016
Szkoła Partnerstwa Międzynarodowego Liceum Językowe z oddziałami dwujęzycznymi im. Unii Europejskiej w Radomiu istnieje od 2008 roku. Przez okres siedmiu lat swojej działalności Liceum Językowe ukończyło 64 absolwentów.
We wrześniu 2015 r. przeprowadzono badanie losów absolwentów Liceum Językowego z oddziałami dwujęzycznymi im. Unii Europejskiej w Radomiu. Opracowano ankietę, którą skierowano do absolwentów . Przeprowadzono także wywiady dotyczące wyborów szkół wyższych. Wyniki ankiety i wywiadów pozwoliły zebrać informację, w jakim stopniu wiedza i umiejętności zdobyte w liceum pomogły w kontynuowaniu edukacji.
W dniu 22.09.2015r. odbyło się spotkanie nauczycieli i społeczności uczniowskiej z absolwentami, podczas rozdania Certyfikatów Międzynarodowych z Języka Angielskiego. Absolwenci wypełnili ankietę, będącą podstawą do niniejszego raportu. Nasze liceum ukończyło 64 absolwentów, na spotkanie przybyło ich 44 ( 24 dziewcząt i 20 chłopców), tyle samo wypełniło ankietę.
Pierwsze pytanie ankiety dotyczyło lat w jakich uczniowie uczęszczali do liceum i tak:
na spotkanie przybyło 15 absolwentów naszego liceum. Mniej liczne były klasy z rocznika 2010/2011 – 3 absolwentów oraz 2012/2013 – 7 absolwentów.
Kolejne pytania w ankiecie dotyczyły kierunku podjęcia dalszej nauki przez naszych absolwentów:
Na pytanie czy podjął Pan/Pani dalszą naukę 40 absolwentów odpowiedziało twierdząco. Jedynie 4 absolwentów nie wybrało dalszego kształcenia.
Na pytanie, gdzie po ukończeniu liceum kontynuują naukę, absolwenci odpowiadali:
Największą grupę stanowią absolwenci którzy wybrali studia magisterskie – 27. Dwoje absolwentów wyjechało za granicę gdzie pracuje i dwoje pracuje w kraju na własny rachunek.
Prawie wszyscy ankietowani podali, że nie mają kłopotów edukacyjnych w wybranych przez siebie szkołach. Twierdząco odpowiedziało 38 absolwentów którzy podjęli dalszą naukę:
Absolwenci odpowiadali na kolejne pytania:
Ankietowani zaznaczali wybory dotyczące oceny czy wiadomości, umiejętności i postawy przekazane w liceum ułatwiły im dalszą edukację:
Ankietowani absolwenci bardzo wysoko ocenili dobrą atmosferę panującą w liceum, która przyczyniła się według nich do przygotowania do dobrego funkcjonowania na studiach. Z ankiety wynika że miel możliwość rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Działania podejmowane w liceum zdaniem ankietowanych dobrze przygotowały ich do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, do podejmowania aktywności w zespole rówieśniczym i do samodzielnego uczenia się. Na uwagę zasługuję zaangażowanie młodzieży w akcje charytatywne które w naszej szkole odbywają się regularnie.
Ankietowani określali jak z perspektywy lat posługując się skalą ocenić trafność niżej wymienionych następujących twierdzeń dotyczących OLJ :
Ogólnie można stwierdzić że absolwenci naszego liceum oceniają dobrze i bardzo dobrze poziom kształcenia w naszej placówce. Czas spędzony w szkole to okres przyjemny , w dobrej atmosferze dla wszystkich ankietowanych absolwentów.
Kolejne pytanie dotyczyło wpływu liceum na wybór przez absolwentów dalszego kształcenia:
Ankietowani dostarczyli również informacji dotyczących dodatkowych oferty edukacyjnych z jakich korzystali uczęszczając do liceum i tak:
Na uwagę zasługuję fakt że wszyscy uczniowie uczęszczali na zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego. Bardzo popularną formą poszerzania wiedzy było korzystanie z konsultacji prowadzonych dodatkowo przez nauczycieli liceum. W naszej szkole odbywały się również zajęcia przygotowujące maturzystów do matury dwujęzycznej. Niewielka grupa uczniów korzystała
w trakcie nauki z korepetycji tak więc można stwierdzić, że poziom nauczania w liceum jest zadowalający.
Na koniec absolwenci określali mocne i słabe strony swojego liceum:
Zdecydowana większość naszych absolwentów widzi mocne strony liceum. Słabą stroną jest według ankietowanych „Wysoki próg oceniania” oraz brak swobody.
Szkoła Partnerstwa Międzynarodowego Liceum Językowe z oddziałami dwujęzycznymi im. Unii Europejskiej w Radomiu pozyskuje i wykorzystuje informacje o losach absolwentów oraz stwarza warunki do współpracy z nimi i ich rodzicami:
– prowadzi księgę absolwentów (stworzenie bazy absolwentów),
– przeprowadza rozmowy z absolwentami i ich rodzicami,
– zaprasza absolwentów do udziału w uroczystościach szkolnych,
– organizuje spotkania społeczności szkolnej z absolwentami, w trakcie których absolwenci promują swoją uczelnię, przekazując jednocześnie informacje o swojej ścieżce rozwoju,
– odwołując się do ich przykładu, motywuje uczniów liceum do doskonalenia własnych umiejętności i wiadomości,
Zdobyte od absolwentów informację dają możliwość:
– opracowania zestawień statystycznych,
– stwierdzenia, czy wiedza zdobyta w liceum wpływa na dalszą edukację i ścieżkę kariery absolwentów,
– dokonania oceny, w jakim stopniu realizowane programy oraz zajęcia dodatkowe zapewniają uczniom dobre przygotowanie do radzenia sobie w kolejnym etapie kształcenia jakim są studia wyższe,
– określenia, czy aktualna oferta edukacyjna szkoły spełnia oczekiwania uczniów,
– doskonalenia własnej pracy.
Opracował: mgr M.T.
2014/2015
Losy Absolwentów
Ogólnokształcącego Liceum JęzykowegoUnii Europejskiej
w Radomiu
Klasa 3 Lbh
Uczelnia | Kierunek studiów |
UMCS Lublin |
Lingwistyka Stosowana |
UMCS Lublin |
Logistyka |
Społeczna Akademia Nauk w Warszawie |
Kosmetologia |
Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie |
Zarządzanie |
UTH Radom |
Ekonomia Menadżerska |
Powtarza maturę |
|
Uniwersytet Warszawski |
Lingwistyka Stosowana |
– |
Egzamin komisyjny |
– |
Egzamin komisyjny |
Politechnika Warszawka |
Zarządzanie i inżynieria produkcji |
UTH Radom |
Anglistyka |
Klasa 3 Lbdk
Uczelnia |
Kierunek studiów |
Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie |
Nawigacja |
Politechnika Rzeszowska |
Lotnictwo i kosmonautyka |
Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Lingwistyka Stosowana |
Uniwersytet Warszawski |
Lingwistyka Stosowana |
Politechnika Wrocławska |
Biotechnologia |
Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Gliwicach |
Bezpieczeństwo Wewnętrzne |
2013/14
Absolwenci
Ogólnokształcącego Liceum Językowego z oddziałami dwujęzycznymi im. Unii Europejskiej w Radomiu
2014
Klasa 3 LB
Uczelnia |
Kierunek studiów |
Uniwersytet Jagieloński w Krakowie |
Psychologia |
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie |
Psychologia |
Uniwersytet Warszawski |
Prawo |
UMCS w Lublinie |
Stosunki międzynarodowe |
Akademia Morska w Gdyni |
Transport morski |
Akademia Obrony Narodowej w Warszawie |
Bezpieczeństwo wewnętrzne |
Katolicki Uniwersytet Lubelski w Lublinie |
Archiwistyka |
Uniwersytet Warszawski |
Romanistyka |
Uniwersytet Łódzki |
Filologia angielska |
Praca w Londynie |
|
Praca w Londynie |
|
Studium Języków Obcych Vistula w Warszawie |
|
– |
|
Europejska Szkoła Policealna w Radomiu |
Technik informatyk |
2012/13
2011/12
UNIWERSYTET MARII CURIE SKŁODOWSKIEJ W LUBLINIE – ekonomia
KATOLICKI UNIWERSYTET W LUBLINIE – psychologia
Akademia A.Frycza Modrzewskiego – w Krakowie- prawo
UNIWERSYTET TECHNICZNO-HUMANISTYCZNY -w Radomiu- jezyk angielski, projektowanie krajobrazu
UNIWERSYTET ŚLĄSKI – w Katowicach – Iberystyka
UNIWERSYTET MEDYCZNY w Białymstoku – medycyna
WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA – informatyka
2010/11
UNIWERSYTET MARII CURIE SKŁODOWSKIEJ W LUBLINIE – prawo
WYŻSZA SZKOŁA ŁAZARSKIEGO WARSZAWA – prawo
SZKOŁA WYŻSZA PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ WARSZAWA – psychologia
UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU – japonistyka